• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly

Home/Catalogus/Boeken/Leren adviseren

€ 33,50
Leren adviseren
BESTEL »
Auteurs
Léon de Caluwé
Elisabeth Reitsma
Beschrijving

Dit boek is geschreven voor organisatie-adviseurs die al enige ervaring hebben, die ervaring willen verdiepen en zichzelf verder willen professionaliseren. Het is ook geschreven voor afnemers van organisatie-advies, die regelmatig adviseurs over de vloer hebben en zich willen verdiepen en professionaliseren in het het omgaan met externe organisatie-adviseurs.

Het boek geeft een state-of-the-art over de kennis die is opgebouwd over professioneel handelen van organisatie-adviseurs in adviesopdrachten. Het gaat in op de definities van organisatie-advies. Wat voor soorten kennen we? Hoe zien adviesprocessen eruit? Wat kunnen we zeggen over de effectiviteit van organisatie-advies? Hoe kunnen we daar greep op krijgen? Wat is het complete scala aan interventies waarvan adviseurs zich kunnen bedienen? Wat zijn de competenties van organisatie-adviseurs? Hoe kun je die inzetten en ontwikkelen? Waar kan het goed gaan en fout gaan in interactie tussen klanten en adviseurs? Hoe kijken klanten naar adviseurs en hoe kijken adviseurs naar klanten?

Het boek geeft een overzicht van de gangbare (internationale) literatuur op dit terrein. Maar het beschrijft in het bijzonder de oogst van tientallen jaren ervaring en onderzoek bij het Center for Research on Consultancy aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en bij de Management Consultancy Division van de Academy of Management.

 

Het boek gaat specifiek over professioneel handelen in adviesopdrachten. Het gaat niet in op onderwerpen zoals marketing van organisatie-advies,  productontwikkeling of het management van een adviesbureau.

In deel 1 wordt een overzicht van het terrein van organisatie-advies beschreven. In deel 2 wordt ingegaan op een aantal onderwerpen: effectiviteit, interventies, competenties, interactie, wat willen klanten, wat zijn de verschillende perspectieven. In deel 3 worden practische instrumenten en tools beschreven die men kan gebruiken.

Het boek is bij uitstek geschikt voor (externe en interne) adviseurs (en klanten van die adviseurs), die over de basiskennis en -ervaring beschikken, maar die zich verder willen professionaliseren en hun handelen willen verdiepen. Het is dus ook zeer geschikt voor opleidingen die daarop gericht zijn. 


Details
Jaar van uitgave2011
Aantal pagina’s224
Uitvoering
Formaat
ISBN
NUR801

PRIJS/€ 33,50 BESTEL »