• Mediawerf
  • Management & Consulting
  • Goed Bestuur & Toezicht
  • HMR
  • Knowly

Home/Catalogus/Boeken/De winst van purpose

€ 29,50
De winst van purpose
BESTEL »
Auteurs
Henk Volberda
Beschrijving

 

Hoe maatschappelijk bewust zijn Nederlandse ondernemingen? Twee op de drie ondernemingen bestaan alleen op basis van economische motieven. In een tijdperk waarbij de negatieve impact van ondernemingen op de maatschappij onder een vergrootglas ligt, is het essentieel dat ondernemingen aantonen dat zij niet het probleem vormen, maar juist een belangrijk deel uitmaken van de oplossing om de wereld een stukje beter te maken. Ondernemingen met een purpose kiezen een maatschappelijk doel als fundament van de onderneming en stellen een winstgevend businessmodel daaraan ten dienste. Dit boek vertelt u hoe ondernemingen een purpose ontwikkelen, waarom ze dit doen en wat het hen oplevert. Het laat zien hoe ondernemingen hun nieuwe rol in de maatschappij proberen in te vullen zonder de economische belangen uit het oog te verliezen.

’De winst van purpose’ geeft een concreet stappenplan dat bestuurders, managers en medewerkers handvatten biedt om een eigen purpose in hun onderneming vorm te geven.

 

Wilt u weten waar uw organisatie staat, doe dan de gratis Purpose Scan (www.dewinstvanpurpose.nl).

Recensies

“Succesvolle bedrijven realiseren zich dat zij een essentieel onderdeel zijn van de samenleving en dat ze van betekenis kunnen zijn (purpose driven) door met hun kernactiviteiten een bijdrage te leveren aan sociaal-maatschappelijke en ecologische thema’s. Dit is waardecreatie over diverse dimensies (people-planet-profit) voor alle belanghebbenden (stakeholders). De bevindingen in dit boek bieden een leidraad voor bestuurders, managers en medewerkers om te kunnen verbeelden wat vanuit purpose hun rol in de maatschappij kan zijn.” Feike Sijbesma, voormalig CEO Koninklijke DSM

 

“De wereld staat voor grote vraagstukken. Mooi is daarbij te zien dat ondernemingen enorm vertrouwd worden. Bedrijven hebben maatschappelijk dus een leiderschapsrol te vervullen met nieuwe oplossingen, goed werkgeverschap en door goed voor de omgeving te zorgen. Goed nadenken over het doel vanje onderneming helpt. Want dit onderzoek laat zien dat purpose-gedreven ondernemingen zich positief onderscheiden; innovatiever, goed in het bedienen van alle stakeholders en met betere prestaties. Dit boek helpt je praktisch op weg met het bepalen van jouw purpose; voor een beter bedrijf  n als bonus een betere planeet.” Ingrid Thijssen, voorzitter VNO-NCW


Details
Jaar van uitgave2022
Aantal pagina’s184
UitvoeringPaperback
Formaat17 x 24 cm
ISBN978 94 90463 953
NUR801

PRIJS/€ 29,50 BESTEL »